top of page
  • Writer's pictureVCU

המדריך השלם לכתיבת פוסטים שממירים ללקוחות. ש-90% מבעלי העסקים לא מכירים

יצירת תוכן באיכות גבוהה, מעניין וקולע למטרה הוא בראש סדר העדיפויות של פרילנסרים בתחום השיווק ובעלי עסקים רבים. אך יצירת תוכן שממיר זה דבר אחר לגמרי ומשימה לא פשוטה בכלל שלעיתים נשכחת. אנו לפעמים מפליגים על המחשבות, מתאהבים ברעיונות שלנו והמטרה העיקרית שלשמה התכנסנו מתפספסת, ההמרה מתרחקת מאוד או נעלמת בכלל, ואנו נשארים עם המחמאות, אבל בפועל, הלקוחות לא מבצעים שום פעולה אקטיבית של צור קשר, השארת פרטים או אפילו התקשרות מידית. זכרו תמיד, הדבר דורש מיומנות גבוהה, מסירות וקשב וכמובן גם להתחשב בניואנסים מורכבים שלא רבים מבינים, בשביל זה הכנו לכם מדריך שיפתח לכם את העניים, תיישמו ותצליחו!

למרבה המזל, ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות באופן מיידי בכדי לעזור לעצמכם בתהליך - להדריך את האנשים שמיניתם שינהלו עבורכם את המדיה החברתית בארגון. אנחנו הבאנו כאן את המדריך השלם ואת נקודת המבט שלנו לכתיבת פוסטים/כתבות ממירות או ניוזלטרים שהופכים מעוד תוכן רגיל ואף מעניין, לתוכן ממיר שיקרב אתכם אל ליבו של הלקוח.





מה הם 5 השלבים שיש לקחת בחשבון בעת כתיבת פוסטים ממירים:

1. התמקדו בנקודות כאב של לקוחות

הדבר הראשון שעלייך לעשות הוא להתמקד בנקודת הכאב של הלקוחות. אמנם זה דבר לא פשוט לזיהוי, אבל הניסיון שלכם אמור להדליק לכם מספר נורות בדרך לזיהוי נקודות אחיזה, וזה יאפשר לכם לטפל בעניינים שקהל היעד שלכם מודאג ממנו הכי הרבה. במילים אחרות, מצאת נקודת כאב, טפל בה, תן לה מענה, פתרון או הצעה מעניינת, משוך את תשומת ליבו לכך והתמקד ספציפית בבעיה.

כדאי לברר מהן נקודות הכאב של קהל היעד שלך, עלייך לדעת בוודאות מיהו קהל היעד ולשם תכוון, ולאחר מכן, תוכל להכניס את נקודות הכאב הללו להקשר ולהשתמש בהן לצד מאפיינים אחרים כגון תחומי עניין, העדפות, דברים שלא אוהבים ועוד. השימוש בכל אלו יחד ייצור השפעה רבה יותר, וייתן לך להבין מה הכי חשוב לקוראים שלך, והחשוב ביותר זה וימיר יותר.

2. ספק אסמכתא או הוכחה חברתית להגדלת ההשפעה

למרות שהמיקוד העיקרי שלך תמיד יהיה לכתוב פוסטים משלך, כדאי לזכור תמיד את החשיבות של הוכחה חברתית.

בעזרת מתן הוכחה חברתית תוכל להשפיע יותר על הקוראים מכיוון שהם ישתכנעו ביתר קלות בעזרת לקוחות כמוהם ומקרים דומים שחוו בעברם ע"י מחשבה מכוונת.

לדוגמה, משתמש מסוים יכול לגלול ולהגיע אלייך לאתר או לדף העסקי שלך, שם הוא רואה פוסטים רלוונטיים אליו, הוא מתחיל לקרוא ומתעניין, אבל שום דבר לא קושר אותו אלייך מכיוון שאין אסמכתא חברתית למותג שלך, אין ייחודיות יוצאת דופן או חוות דעת של לקוחות. אבל, אם לצורך הדוגמה הוא רואה משוב שסיפק אחד הלקוחות שלך לגבי מוצר או שירות שלך, הוא עשוי לשנות את דעתו ולשקול לבצע רכישה או יצירת קשר השארת פרטים וזו המרה משמעותית שאנו מחפשים.




3. השתמש בסטטיסטיקות כדי לתמוך ברעיון שלך

ראשית חשוב להדגיש, שהוכחה חברתית היא לא תמיד הדרך היעילה (אחת מ..) ביותר להגיע ללקוחות על מנת שיבצעו רכישה או המרה (אנחנו דור של סקפטיים בני סקפטיים). ישנם לקוחות שהדרך אל ליבו ואל כיסו עוברת דרך עובדות מוצקות וטהורות, לכן, עליכם לדעת להשתמש בסטטיסטיקות אשר תומכות בטענות שאתם מעלים. מספרים, אחוזים וגרפים, כל אלו יעזרו לכם מאוד לשכנע את הקוראים שלכם שאינם מושפעים בקלות רק מרגשות ו"חכמת העדר".

לעיתים אתה לא תצטרך הרבה סטטיסטיקות על מנת לתמוך ברעיון, אתה יכול להשתמש בציטוטים של מומחים ידועים ואנשי מקצוע בתחומך כחלופה לסטטיסטיקות או כתוספת על מנת למקסם את האפקטיביות שלהם, קחו לתשומת ליבכם, יישמו ותראו תוצאות המרה עולות.


4. צור דחיפות ומחסור

גם דחיפות וגם מחסור יכולים להיות גורמים חזקים מאוד ומניעים לפעולה. מומחים הכותבים מאמרים על בסיס יומי מעידים כי רוב האנשים חוששים להחמיץ הזדמנויות בעלות ערך כלשהו, הם ימהרו לרוב לרכוש אותם ברגע שהם יכולים או הדבר יטריד אותם כל כך שזה יעורר אצלם רגש חזק מאוד ויניע לפעולה.

על מנת ליצור דחיפות או מחסור, תוכלו להשתמש בהצעות או הנחות לזמן מוגבל, סיבה למבצע כלשהו, מכירות שנמשכות בפרקי זמן קצרים, מספר מקומות מוגבל, מספר פריטים מוגבל, שעון חול יורד לשעה מוגדרת למשימה או לרכישה הבאה. מוטיבים רבים יעוררו רגש של דחיפות, עליכם לדעת להשתמש בכלי הזה נכון בסוף ההודעות שלכם והוא יפעל לטובתכם כמניע לפעולה חשוב ומרכזי בתת מודע של הקוראים והרוכשים הפוטנציאלים שלכם.

5. מזער הסחות דעת

נכנסתם פעם לאתר או לכתבה שעניינה אתכם ומשכה את תשומת הלב שלכם? כנראה שכן, ומיד קפץ לכם פופ-אפ על מבצע/ רישום לניוזלטר או באנר מגניב למעלה, תמונה בצד שהסיחה את דעתכם מהטקסט? כנראה שכן, וחבל שכך.

אחת הבעיות הגדולות ביותר בהם נתקלים משווקים רבים מבלי להבין הוא נושא טווח הקשב. זריקת מידע ואינפורמציה מורכבת על הקורא בפרק זמן קצר ביותר. יש להבין כי רוב האנשים מוסחים בקלות ויעזבו מיד את האתר בחיפוש משהו אחר שימשוך את תשומת ליבם לפרק זמן קצר יותר.

מאוד חבל לאבד קורא, עד שכבר רתמתם אותו והוא מתעניין בתוכן שהוא מקבל, הוא יפרוש/ יעזוב והכי גרוע יפרש את המותג שלכם כלא רלוונטי. על מנת להימנע ממצבים כאלו, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא למזער הסחות דעת שעלולות לגרום לקוראים לאבד את תשומת ליבם ואת העניין בכם ובתוכן שלכם. לדוגמה, הימנעו מחלונות קופצים, הימנעו מתמונות מיותרות וגלילה ארוכה מידי, הימנעו מאלמנטים מורכבים כמו פופ-אפים שאתה לא זקוקים להם בזמן נתון, אם אתם לא זקוקים להם, ורק אם מהותי לשימור הקורא (כגון עזיבה, גלילה אחורנית או קליק על קטגוריה אחרת) אל תוסיפו אותם. חשוב למקד את הקורא ולמנוע ממנו לאבד ריכוז בתוכן שאתם מציעים לו, הוא יהיה בהקשבה מלאה וסביר להניח שפעולת ההמרה תגיע מהר יותר וכמובן תהיה איכותית הרבה יותר.

נקודה למחשבה אשר מתקשרת לסעיף 5, בקשר ישיר לעיצוב המודעה/ פוסט/ תוכן שלך הוא חובה מוחלטת עבור "רפרפנים", ישנם סוגי אנשים אשר אינם מוסחים כי הם לא מקדישים מלכתחילה את כל תשומת הלב והריכוז בתוכן שהם צורכים, לוקח להם בין 3-8 שניות להבין אם התוכן שלך הוא רלוונטי עבורם. הם בעיקר יקראו את הפסקה הראשונה, במקרה הטוב ירפרפו לפסקה השנייה ויחליטו, אם יתמזל מזלכם הם יקראו את הכותרת השנייה ואז יחליטו אם אתם מעניינים אותם. לצערנו הרב בגלל כמויות בלתי נגמרות של פלטפורמות סושיאל וריבוי תוכן שיוצרים ברשת זה המצב אצל לפחות 50% מהאנשים. אותם אנשים "רפרפנים", זקוקים לעיצוב כדי להדריך אותם מה לעשות, הם יראו נניח את כותרת המשנה הם ימשיכו לקרוא את הפוסט בשלמותו במקום לדלג לפוסט הבא. במילים אחרות עיצוב הוא לא רק משהו שאתה צריך למטרות אסתטיות- זה גם יעזור לך לשפר המרות על ידי הפיכה של "רפרפנים" לקוראים בפועל ותוך כדי זה הפיכתם ללקוחות.

בהקשר זה מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו על דור ה - Z


לסיכום, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות בעת כתיבת פוסטים הוא לחשוב על הטיפים הפשוטים האלה ולנסות ליישם אותם על התוכן שלך ככל האפשר. אפילו רק שימוש באחת הטכניקות יקדמו אותך הלאה לשלב הבא ותוכל להשיג תוצאות טובות הרבה מהעבר.


73 views1 comment
bottom of page